چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۱۲

منتظري، مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين خبر داد؛

لايروبي و پاکسازي رودخانه‌ها، انهار و کانال هاي سطح شهر قزوين

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين از آغاز طرح لايروبي و بستر سازي رودخانه ها،کانال ها و انهار سطح شهر توسط اين سازمان خبر داد.

 

 
مجتبي منتظري، مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين گفت: با توجه به نزديک شدن به فصل بارش، تمامي رودخانه‌ها، انهار و کانال هاي سطح شهر لايروبي و نقاط حساس، بحران خيز و آبگير بازبيني شدند.
به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين ؛ منتطري افزود: به منظور جلوگيري ازبروز آب گرفتگي خيابان ها و معابر شهر، اجراي طرح ضربتي لايروبي و پاکسازي کانال‌ها و جوي‌هاي سطح شهر در دستور کار حوزه‌ اجرايي سازمان قرارگرفت.
اين مسئول در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر لايروبي و پاکسازي برخي از رودخانه هاي شهر و انهار سر پوشيده و رو باز سطح اداره تنظبف شماره 6 سازمان که محدوده کوثر و مينودر را شامل مي شود در حال انجام است و با توجه به اولويت بندي صورت گرفته و در نظر گرفتن نقاط بحران خيز، با برنامه ريزي به عمل آمده و ياري خداوند اين طرح طي هفته هاي جاري در تمامي معابر و خيابان‌هاي سطح شهر به مرحله اجرا در خواهد آمد.
منتظري مشارکت شهروندان در عدم تخليه زباله ،نخاله و پسماند هاي ساختماني در انهار و مسيل هاي آب را از بروز آب گرفتگي به ويژه در فصل بارندگي بسيار مفيد و موثر برشمرد و خاطر نشان کرد:يکي از مهمترين و اصلي ترين عوامل آبگرفتگي معابر در هنگام بارندگي ،پسماند هاي تخليه شده در کانالها و انهار مي باشد که مي بايست شهروندان توجه ويژه اي به آن داشته باشند.
مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين در خصوص اقدامات صورت گرفته براي پاکسازي و نظافت مسير جشنواره بازي و اسباب بازي و همچنين همايش پياده روي خانواده اعلام کرد: تمامي مسير ها و معابر منتهي به محل برگزاري جشنواره بازي و اسباب بازي در شبانه روز سه بار پاکسازي و نظافت ويژه شده و در شيفت شب شستشو مي شوند، دو نفر نيروي انساني براي تنظيف آني و خدمات رساني مطلوب تر به بازديد کنندگان به صورت دوازده ساعته در محل جشنواره مستقر مي باشند، تعداد 35مخزن 240 ليتري در سر تا سر فضاي داخلي سراي سعدالسلطنه جانمايي و قرار داده شده تا کودکان و ميهمانان در محيطي پاکيزه و با نشاط از جشنواره بازديد کنند ،در همين راستا تا کنون تعداد 1500 کيسه زباله نيز مورد استفاده قرار گرفته است.
وي در ادامه سخنانش افزود با توجه به برگزاري همايش پياده روي خانواده در دومين روز جشنواره ،سر تا سر مسير به صورت اختصاصي توسط 12 نفر نيروي انساني و خودرو هاي مورد نياز پاکسازي و شستشو شد ،تعداد 27 مخزن 770 ليتري نيز در مسير همايش نصب گرديد،در پايان مراسم مسير مجددا تنظيف و پسماندهاي جمع آوري شده به مجتمع محمد آباد منتقل گرديد.
پايان پيام

تصاویر مرتبط