دوشنبه ۱۳۹۳/۰۳/۰۵

شفيعي، مدير عامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

201 عمليات اطفاءحريق و امداد و نجات در ارديبهشت 93

سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در 201 عمليات امداد نجات و اطفاء حريق در ارديبهشت 93 حضور يافته است.

سيدعلي شفيعي، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت:‌ طي يك ماه گذشته و به دنبال درخواست شهروندان با سامانه 125 و نياز به امداد رساني، نيروهاي اين سازمان در 201 عمليات امدادو نجات و اطفاءحريق حضور يافته كه بيشتر اين عملياتها مربوط به خودروها، محبوس شدن و حريق بوده است كه اين آمار ‌در مدت مشابه به سال قبل 132 عمليات ثبت شده است.

مديرعامل سازمان آتش نشاني ادامه داد:‌ متاسفانه ماه گذشته 13 نفر مصدوم و 3 نفر فوت نموده اند اما آتش نشاني 18 نفر را نجات دادند.
وي بيشترين حوادث مربوط به حريق و واژگوني خودروها و محبوش شدن اعلام كرد.
شفيعي  با اشاره به  آغاز فصل گرما گفت: متاسفانه طي ماه گذشته 2 نفر به خاطر سقوط در كانال آب جان خود را از دست داده و يك نفر نيز توسط آتش نشانان نجات داده شد.
 وي افزود: در آمار غرق شدگان دليل اصلي بي توجهي و عدم توجه به نكات ايمني است. فشار آب در كانالها باعث غرق شدن مي شود آشنا بودن به شنا دليل براين نيست كه در كانال و مكانهاي غير ايمن شنا كنيد. 
وي اضافه کرد: كانالهاي آب اطراف شهر، شيب تند دارند و قرار گرفتن در سراشيبي اين كانالها با سقوط به داخل آن همراه خواهد بود و شهروندان به هيچ عنوان در كانالها شنا نكنند  و از نزديك شدن كودكان به كانالها خودداري کنند.
 مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين تصريح كرد: بايد همه ارگانها و نهادها همكاري کنند تا با پيشگيري از وقوع چنين حوادثي، شاهد از دست دادن جان شهروندان نباشيم كه اطلاع رساني از سوي نهادها و مراكز مجاور با كانال مي تواند تاثير بيشتري داشته باشد.

پايان پيام

تصاویر مرتبط