دوشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۰۶

با حضور نيروهاي عملياتي شش ايستگاه آتش نشاني قزوين:

آتش سوزي گسترده در شركت توليد مواد شيميايي مهار شد

تلاش به موقع آتش نشانان در خاموش كردن آتش سوزي يك شركت توليد محصولات شيميايي واقع در شهر صنعتي ليا از بروز حادثه بزرگ و ايجاد خسارت بيشتر جلوگيري كرد.

 

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين كه از اولين لحظات گزارش اين حادثه در محل حاضر شده بود گفت :‌ ساعت 23 و 21 دقيقه يك شنبه 5 آبان ماه سال جاري در پي تماس با سامانه 125 آتش نشاني و اطلاع رساني درباره حادثه مذكور ، ستاد فرماندهي آتش نشاني قزوين آتش نشانان 6 ايستگاه اين سازمان را به محل حادثه در شهر صنعتي لياء اعزم كرد.
سيد علي شفيعي افزود :‌آتش سوزي در دو سوله به وسعت تقريباً 600 مترمربع متعلق به يك شركت توليد مواد شيميايي رخ داده بود و آتش نشانان كمتر از 40 دقيقه موفق شدند آتش را مهار كنند.
وي با تاكيد براين كه نهايت تلاش آتش نشانان جلوگيري از گسترش آتش سوزي به ساير نقاط شركت و همچنين شركت هاي مجاور بود ، گفت : زماني كه به محل حادثه رسيديم ، يكي از سوله ها كه به طور كامل دچار آتش سوزي شده و آتش به سرعت در حال سرايت به سوله ديگر بود و بر اثر حرارت زياد هر لحظه احتمال انفجار ظروف نگهداري مواد شيميايي و ريزش سقف وجود داشت ، شفيعي با اشاره به اين كه تعدادي از بشكه هاي حاوي مشتقات نفتي و مواد سريع الاشتعال بر اثر حرارت بيش از حد منفجر شد ، افزود :‌ به هر حال خاموش كردن آتش در محيط مسقف ، خالي از خطر نبود و هر لحظه امكان ريزش سقف سوله و وقوع انفجارهاي ديگر وجود داشت.
مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين در ادامه به شدت آتش سوزي و اعزام 30 آتش نشان و 9 خودروي سنگين آتش نشاني براي مهار اين حادثه اشاره كرد و گفت :‌آتش نشانان با تجهيزات و امكانات كامل اقدام به مهار آتش و خنك كردن ظروف نگهداري مواد نفتي و شيميايي كردند.
وي تصريح كرد : نيروهاي عملياتي پس از مهار اوليه آتش سوزي ، براي جلوگيري از حوادث ديگر اقدام به ايمن سازي محل حادثه نمودند كه اين عمليات تا ساعت يك و 50 دقيقه بامداد ادامه داشت.

 

تصاویر مرتبط