یکشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۰۵

معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

مرکز موسيقي انعکاسي از آهنگهاي انقلابي قزوين در کشور است

معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين انتقال تجارب و دستاوردهاي سالهاي پرشور و نه چندان دور موسيقي قزوين از سوي مربيان پيشکسوت مرکز موسيقي به نسل امروز را از مهمترين کارکردهاي مرکز سرود هاي انقلابي دانست.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ مراسم رونمايي از سرود غدير، از ساخته هاي مرکز موسيقي، سرود و آهنگهاي انقلابي با حضور علي فرخزاد نائب رئيس شوراي اسلامي شهر، حسين صلح جو رئيس کميسيون فرهنگي و کاظم مجابي از ديگر اعضاء شوراي اسلامي شهر قزوين، صادق آريان معاونت فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي، اعضاء مرکز موسيقي، سرود و آهنگهاي انقلابي و خانواده آنها برگزار شد.

صادق آريان معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين در اين مراسم با تبريک عيد غدير خم و با اشاره به قدمت حوزه موسيقي و سرود در شهر قزوين، يادآور شد: به فرموده رهبر معظم انقلاب "موسيقي تلفيقي از دانش، انديشه و فطرت خدادادي است" و در جاي ديگر به اثرگذاري و تعمق آن در جامعه اشاره مي کنند.

وي با تأکيد بر اينکه مقوله سرود از موسيقي جدا نيست، ادامه داد: جنبه هاي تربيتي و موسيقيايي سرود در ادوار مختلف به خصوص در قزوين که داراي پيشينه ي توانمند در اين عرصه بوده، بسيار ارزشمند است چراکه تجربه ثابت کرده افراديکه در گروههاي سرود نقش داشتند هم اکنون در پست هاي مديريتي و بخشهاي اثرگذار جامعه مشغول به کارند.

معاون سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از تشکيل کنسرت بزرگ سرود قزوين در سال آتي به همت مرکز موسيقي، سرود و آهنگهاي انقلابي خبرداد و گفت: اين مهم در راستاي احياء و شکوفايي سالهاي پربار سرود قزوين که در 30 سال گذشته شاهد آن بوديم، صورت مي گيرد.

اين مقام مسئول در ادامه گزارش کوتاهي از روند فعاليت مرکز موسيقي ارائه داد و گفت: اين مرکز از 5 شهريور ماه سال 91 با حمايت مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي و با تدوين اساسنامه رسمي آغاز به کار کرد و تاکنون 70 جلسه در قالب 190 نفر ساعت برگزار کرده است و توليد 14 اثر موسيقيايي، اولين جشنواره سرود محلات و ديگر فعاليت هاي مربوطه از جمله اين اقدامات بوده است.

گفتني است، در پايان مراسم از اعضاء مرکز موسيقي، سرود و آهنگهاي انقلابي به همراه فعالين برپايي امر نماز و سادات شهرداري قزوين و سازمان فرهنگي ورزشي تقدير شد.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط