شنبه ۱۳۹۲/۰۸/۰۴

برنامه‌هاي شهرداري قزوين از عيد قربان تا عيد غدير تشريح شد

اقدامات متنوع فرهنگي، مذهبي و ورزشي شهرداري قزوين به مناسبت عيدقربان تا عيدغدير تشريح شد.

 

 

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛
اجراي 21 برنامه‌ فرهنگي، مذهبي و ورزشي به مناسبت عيد غدير
مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: به مناسبت عيد غدير خم 21 برنامه فرهنگي، مذهبي و ورزشي در شهر قزوين اجرا شد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري‌نژاد افزود: عيد غدير خم يکي از مهمترين اعياد ما مسلمانان و به ويژه شيعيان محسوب مي شود و به اين مناسبت برنامه هاي مختلفي در شهر از سوي دستگاههاي مربوطه اجرا شد.
وي در ادامه ضمن تشريح برنامه‌هاي عيد غدير خم از عيادت همزمان بيماران و سالمندان در 10 آبان ماه خبر داد و گفت: اين اقدام به همت محلات 14 گانه در راستاي اجراي سنت حسنه علوي ضمن ديدار از حدود سه هزار سالمند و بيمار بستري در 5 خانه سالمند و 9 بيمارستان قزوين اجرا شد.
وزيري نژاد در ادامه از برپايي همزمان 30 جشن در 30 محله شهر قزوين به همت محلات 14 گانه و هيأت هاي مذهبي شهر خبر داد و گفت: به طور ميانگين بين 15 تا 20 هزار نفر از شهروندان از اين برنامه‌ها بهره‌مند شدند.
 اين مسوول يادآور شد: در اين برنامه‌ها سخنراني مذهبي با موضوع غدير و بيان حقانيت حضرت علي(ع)، مسابقات مختلف محله اي، تجليل از سادات محلات و افراديکه نام آنها امير و علي است، در دستور کار قرار گرفت.
وي از رونمايي سرود غدير که کاري از مرکز موسيقي، سرود و آهنگهاي انقلابي محسوب مي‌شود خبر داد و گفت: اين سرود در مراسم جشني که در شب عيد غدير خم در سازمان فرهنگي برگزار شد و براي اولين بار توسط گروه سرود سازمان به صورت زنده اجرا شد.
وي همچنين از چاپ و توزيع 15 هزار جلد کتابچه خطبه غدير و چاپ و توزيع پوستر ويژه عيد غدير در محلات، مساجد، خانه هاي فرهنگ، مدارس و ادارت شهر خبر داد.
مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي گفت: 14 محله شهر که در اجراي طرح محله ما فعال هستند، محله آرايي در خور توجهي به مناسبت فرارسيدن اين عيد فرخنده خواهند داشت.
به گفته ي اين مسوول از سادات شهرداري قزوين و مراکز فرهنگي، آموزشي و ورزشي سازمان فرهنگي تقدير شد.
وزيري نژاد از برگزاري همايش مهارتهاي زندگي در 30 مهر ماه با حضور استاد دهنوي کارشناس خانواده خبر داد که علاوه بر سالن اجتماعات سازمان فرهنگي در دانشگاه آزاد اسلامي واحد قزوين نيز مخاطبين شهروندان براي تشريح زندگي ايده آل خواهد بود.
اين مسوول از برگزاري پنجمين مرحله جشنواره سپاس که در آن به تکريم بانوان محجبه پرداخته خواهد شد صحبت کرد و گفت: در اين مرحله به سراغ بانوان استاد دانشگاه رفته شد که حجاب خود را به درستي در جامعه رعايت مي‌کنند.
وي برپايي جشن براي هنرجويان کودک و نوجوان خانه فرهنگ نواب، مسابقات کتابخواني و اهداء جوايز به اعضاء سيد و سادات فعال خانه فرهنگ محمديه، برگزاري مسابقه کتابخواني و نمايشگاه کتاب با موضوع غدير در کتابخانه فرهنگسراي بانو حضرت زهرا(س)، مراسم تقدير از هنرجويان سادات و خردسال حوزه کودک سازمان"با عنوان در آئينه ي غدير"، برگزاري مراسم زيارت عاشورا براي کودکان 5 تا 15 سال با عنوان "بر بال ملائک" را از ديگر برنامه هاي اجرا شده سازمان متبوع خود در عيد غدير دانست.
وي در تشريح برنامه هاي ورزشي سازمان در اين عيد توضيح داد: اجراي ورزش باستاني در بوستان ملت همزمان با اول آبان ماه و اجراي ورزش صبحگاهي (همه روزه) در اغلب بوستانهاي قزوين، از جمله اين برنامه‌ها بود.
مدير عامل سازمان فرهنگي از برپايي مراسم تجليل از خانواده شهداي سيد و سادات شهر با حضور اعضاء شوراي اسلامي و مديران شهرداري قزوين خبر داد که با حضور در منزل خانواده ها صورت گرفت.
وي گفت: 650 نرم افزار "پروانه‌ها" با موضوع غدير براي آشنايي کودکان با اين عيد فرخنده که شامل بخشهاي مختلفي همچون انيميشن، شعر، نقاشي، نماهنگ، بازي و سرگرمي است، در کنار 500 نرم افزار با عنوان "غدير نامه" که نگاهي جديد به وقايع ماندگار اين عيد دارد، از بنياد غدير استان خريداري شدند که هر دو نرم افزار در برنامه هاي مختلف سازمان در سطح خانه هاي فرهنگ و محلات در اختيار کودکان و نوجوانان قرار گرفت.
وي برگزاري جنگ غدير، تجليل از 100 کسبه بازار، خيابان امام علي(ع) و خانواده شهداي سادات را از ديگر برنامه انجام شده عنوان کرد.
وزيري نژاد در پايان در رابطه با فضا سازي شهر به اين مناسبت و عيد قربان اشاره کرد و افزود: با همکاري سازمان زيبا سازي نسبت به نصب 400تيربرد،10 فيکسچر، پل عابر پياده و بيلبوردهايي با اين موضوعات در سطح شهر اقدام  کرده و  همچنين نسبت به جايگزيني المان‌هاي حجمي و نصب ريسه و لامپهاي رنگي و باراني در معابر همچون خيابان خيام اقدام شد.
ميزاني، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين:
خيابان‌هاي قزوين به مناسبت اعياد سعيد قربان و غديرخم آذين‌بندي شد
 
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين نيز در اين خصوص گفت: آذين‌بندي خيابان‌هاي پرتردد شهر قزوين از جمله خيابان‌هاي امام خميني(ره)، خيام، سپه و شهرداري با ريسه‌هاي رنگي به مناسبت اعياد قربان و غدير انجام شده است.
سعيد ميزاني با ارائه گزارشي از عملكرد اين سازمان در اعياد قربان و غدير افزود: اين سازمان براي آذين‌بندي بيش از 10هزار متر ريسه‌هاي رنگي نصب و همچنين كليه پرچم‌هاي ميادين و پل‌هاي روگذر را تعويض کرده است.
وي در ادامه با اشاره به نصب المان‌ها با موضوع غدير و قربان در ميدان نصر، ميدان عدل،ميدان ارتش، سرپل طالقاني، پل امام علي(ع)، ميدان عارف، ميدان سرداران ورودي پل(مسير روي تيرهاي چراغ برق) گفت: همچنين بيش از 10هزار متر ريسه رنگي در سطح شهر در خيابان‌هاي امام خميني، خيام، شهرداري، سپه، فلسطين، مقابل فرمانداري، مقابل استانداري، مقابل دادسراي دروازه رشت و روي تقاطع هاي غير همسطح 9 دي و 7 دينصب شده است.
ميزاني بيان کرد: به مناسبت اين ايام همچنين بيش از 600 متر بنر در ابعاد مختلف بر روي بيلبوردها و پل‌هاي عابر پياده و فيكسچر ها چاپ و نصب شده است.
وي بيان کرد: به مناسبت اعياد قربان و غدير نصب ريسه‌هاي ال اي دي در ميدان آزادي، آذين بندي شهرداري مركز، روشن کردن ريسه‌هاي رنگي LED و نصب و روشن کردن چراغ‌هاي باراني در بلوار مدرس از سه راه عدل تا چهار راه محمد رسول الله و خيابان عدل در دستور کار قرار گرفت.
اين مسوول نصب بنر بر روي بيلبوردهاي ميدان نصر، سر پل طالقاني، سركانال نوروزيان، بلوار باهنر، بلوار جمهوري با موضوع اعياد قربان و غدير، نصب بيلبورد جهت نورافشاني در ميدان جانبازان وسر پل طالقاني، نصب 3 بنر بر روي پل‌هاي عابر پياده ترمينال، بلوار بهشتي، هلال احمر، نوروزيان، دوراهي همدان، باغ نشاط و نصب بنر بر روي فيكسچر ها با موضوع عيد قربان و غدير و نورافشاني بيش از 20مورد از ديگر اقدامات انجام شده در اين اعياد بود.
ميزاني نصب بنر بر روي تابلوهاي تك پايه بيش از 5 مورد، نصب تابلوهاي نوري به مناسبت اعياد غدير و فربان در پل نصر و سرداران را از ديگر اقدامات انجام شده در اين ايام عنوان کرد.
وي گفت: به مناسبت اعياد قربان و غدير مراسم نورافشاني اول آبان ماه در زمين شقايق جنب پل نصر اجرا شد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط