سه‌شنبه ۱۳۹۲/۰۶/۲۶

دربندي‌زاده، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين خبر داد؛

آرامستان جديدي با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در قزوين احداث مي‌شود

احداث يك آرامستان جديد، با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در دستور كار شهرداري قزوين قرار دارد.

 

معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: احداث يك آرامستان جديد، با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي در دستور كار شهرداري قزوين قرار گرفته است.
عبدالعلي دربندي‌زاده افزود: در دو سال گذشته با توجه به افزايش آمار نفوس و افزايش مرگ و مير، پيش طرحي از سوي شهرداري در خصوص احداث آرامستان جديد مطرح شد چراكه اجراي اين طرح در حيطه وظايف شهرداري است و اين نهاد بايد زير ساخت هاي لازم را براي دفن اموات در سال هاي آينده آماده سازد.
معاون خدمات شهري شهرداري با بيان اين مطلب كه در مسير جاده ليا مكاني براي احداث آرامستان جديد پيش بيني شده است، عنوان كرد: اين مكان مساحت زيادي دارد و با وجود پيگيري‌هاي انجام شده، هنوز به نتيجه نرسيده است كه در صورت تعيين تكليف زمين براي احداث اين آرامستان، با بخش خصوصي وارد مذاكره خواهيم شد.
وي به تعريض جاده بهشت فاطمه (س) اشاره و بيان كرد: اين جاده به دليل عرض كم در روزهاي پر تردد، مشكلات عديده اي را براي شهروندان به وجود مي آورد به همين دليل طرح تعريض اين مسير تهيه و پروژه تملكات آن در دستور كار منطقه يك شهرداري قرار گرفته است كه در صورت اتمام تملك، عمليات اجرايي آن توسط سازمان عمران شهرداري آغاز مي‌شود.
اين مقام مسوول با بيان اين مطلب كه در جريان اجراي اين پروژه، كمترين آسيبي به باغ‌ها و تأسيسات شهري وارد نخواهد شد، گفت: در ضلع شرقي اين مسير، دكل هاي فشار قوي و نهر مهمي قرار دارد كه تمام باغ‌هاي ضلع جنوب شرقي اين منطقه را مشروب مي كند و همچنين در ضلع غربي جاده نيز دو ساختمان در مسير اجراي طرح واقع شده است كه تعيين تكليف آنها نيز در دستور كار قرار دارد.
دربندي زاده با اشاره به پيشرفت فيزيكي 90 درصدي ساختمان سنگتراشان در بهشت فاطمه (س) اظهار کرد: اين طرح با هدف ساماندهي و تجميع سنگتراشان، كاهش تردد بازماندگان و افزايش سرعت خدمات، در سه سال قبل تهيه و در سال گذشته براي اجرا به پيمانكار واگذار شد.
وي در پايان خاطر نشان كرد: در صورت تحويل اين ساختمان در سال جاري توسط پيمانكار، با سنگتراشان موجود شهر رايزني و مذاكره انجام خواهد شد تا با آرامش بتوانيم افراد را به اين ساختمان انتقال دهيم.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط