چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۶/۲۰

بهزادپور، مدير منطقه دو شهرداري قزوين:

فروشندگان ميوه با خودرو چهره شهر را مخدوش کردند

سد معبر فروشندگان ميوه با خودرو در هر مکاني از سطح شهر باعث شده است که چهره شهر قزوين مخدوش شود.

 

مدير منطقه دو شهرداري قزوين گفت: معابر اصلي شهر از وجود تعداد زيادي فروشنده عرضه ميوه با خودرو وضعيت نامناسبي پيدا کرده است که متاسفانه تقريبا تمامي سطح شهر را پوشش داده‌اند.
به گزارش روابط عمومي منطقه دو شهرداري قزوين؛ حسين بهزادپور با اشاره به خبرها و تصاوير چاپ شده با تيتر سد معبر در نشريه‌هاي مختلف استاني افزود: با وجود فعاليت سازمان ميادين ميوه و تربار شهرداري قزوين و راه‌اندازي روز بازارها که هر روز در يک منطقه از سطح شهر ايجاد مي‌شود و وجود بازارچه‌هاي مختلف که ساماندهي شده‌اند، متاسفانه برخي از افراد بدون هيچ توجهي به مقررات و انضباط شهري در هر مکاني که خودشان تشخيص مي‌دهند مي‌ايستند و چهره شهر را نامطوب كرده‌اند.
بهزادپور بيان کرد: امروزه اين معضل شهري که هر روز به تعداد آن‌ها نيز اضافه مي‌شود به نظر مي‌رسد که ناشي از مشکلات اقتصادي و بيکاري مي‌باشد و اين معضل همچنين باعث ايجاد منظره بدي در سطح شهر شده است.
ميوه‌فروشان هيچ توجهي به تذکرات ماموران اجرائيات ندارند
مدير منطقه دو شهرداري قزوين گفت: ميوه فروشان حتي در صورت تذکر و جمع آوري بعضي از آن‌ها با عوامل اجرائيات برخورد مي‌کنند و هيچ توجهي به تذکرات ماموران اجرائيات ندارند.
وي افزود: در اين مراتب به اطلاع مسوولان ذيربط نيز رسيده است، ولي هنوز پاسخي در اين رابطه دريافت نشده و دستگاه قضايي، نيروي انتظامي و پليس راهور در حل اين مشکل بايد با شهرداري قزوين همکاريکنند.
بهزادپور بيان کرد: سازمان  ميادين ميوه و تره بار شهرداري قزوين آمادگي دارد تا آن تعداد از افرادي که واقعا با مشکل بيکاري مواجه هستند آن‌ها را ساماندهي کند و حتي براي آن‌ها مکان مناسبي پيش‌بيني کرده است، اما اين افراد براي فعاليت خود هر مکاني که خودشان تشخيص مي‌دهند مي‌ايستند و بعضا باعث ترافيک و مسدود کردن عبور و مرور مي‌شوند.
اين وضعيت زيبنده شهر قزوين نيست
بهزادپور تصريح كرد: بايد در اين زمينه همه دستگاه‌هاي ذيربط همکاري کنند چراکه اين وضعيت زيبنده شهر قزوين نيست.
وي ادامه داد: بعضي از اين افراد براي حل معضل بيکاري از نهادها و اشخاص توصيه‌نامه مي‌آورند تا مشکل بيکاري آنها حل شود ولي به نظر ميرسد که حل اين مشکلبه اين صورت باعث شده است منظر شهري آسيب ببيند.
مدير منطقه دو شهرداري قزوين گفت: بايد براي شغل اين افراد فکر اساسي شود و دست فروشي نمي‌تواند يک شغل باشد و طبق قانون شهرداري برابر بند 20 ماده 55 قانون، شهرداري‌ها موظف به برخورد با دست فروشي هستند اما براي جلوگيري از فعاليت خودروهايي که در سطح شهر معابر مي‌ايستند ديگر دستگاه‌هاي ذيربط نيز مسووليت دارند و بايد به وظيفه قانوني خود عمل کنند و شهرداري نيز آماده همکاري در اين زمينه را دارد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط