یکشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۳۰

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد:

اجراي 14 برنامه در ماه ميهماني خدا در شهر قزوين

14 برنامه در ماه مبارک رمضان به همت دستگاه فرهنگي- ورزشي شهرداري قزوين درحال اجراست.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين از اجراي 14 برنامه در ماه مبارک رمضان خبر دادکه در شهر و مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي اجرا شده و يا درحال برگزاري قرار دارد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد با اعلام خبر فوق تصريح کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت بندگي خالصانه انسان به درگاه خداوند است، ماهي که ضيافت گسترده  الهي برپا شده و انسان با روزه داري از ثواب بي حساب آن بهره مي برد.

وي با بيان اينکه سازمان متبوع خود در هرسال برنامه هاي ويژه اي را در اين ماه به انجام مي رساند، افزود: در راستاي معنوي نمودن فضاي محله ها به ويژه نقاطي که مسجد در آنها وجود ندارد برگزاري نماز جماعت مغرب و عشاء در شش بوستان شهر را در دستور کار قرار داديم.

وزيري نژاد در ادامه بوستانهاي نرگس(بانوان)، پامچال(واقع در شهرک مينودر)، دهخدا، ملت، ارکيده(واقع در چهارصد دستگاه) و مهر مادر(واقع در شهرک ميرداماد) را از جمله اين بوستانها عنوان کرد و گفت: نماز عيد فطر نيز در اين مکانها برگزار خواهد شد.

 به گفته وزيري نژاد به رسم سالهاي گذشته اعضاء شوراي اسلامي شهر و مديران شهري به ديدار خانواده هاي نيازمندان مي روند و ضمن اهداء جيره خشک به آنان در جهت حل مشکلاتشان تلاش خواهند کرد.

وي از اجراي طرح ويژه "سيره علوي" که در رمضان امسال براي اولين بار با همکاري هلال احمر برگزار مي شود خبر داد و گفت: در راستاي تکريم نيازمندان با تأثيرپذيري از سيره و روش اولين امام شيعيان توزيع يکهزار بسته موادغذايي و جيره خشک در بين نيازمندان محلات 14 گانه از سوي مديران محله در دستور کار قرار مي گيرد.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي اضافه کرد: اين برنامه نوعي دلجويي از حال نيازمندان شهر خواهد بود و در اجراي آن شهروندان و امامان جماعت محلات، مشارکتي پرشور دارند.

اين مقام مسئول از تجهيز نمازخانه فرودگاه قزوين خبر دادو گفت: اين اقدام پس از الحاق فرودگاه به شهرداري قزوين و قبل از آغاز ماه مبارک انجام شد.

وي همچنين از برگزاري جشن تکليف روزه اولي ها براي چهارمين سال متوالي با همکاري سازمان تبليغات خبر داد و تصريح کرد: همزمان با 14 ماه مبارک رمضان يکهزار روزه اولي دختر و پسر در مجموعه هلال احمر گردهم مي آيند و به تکليف رسيدن خود را جشن مي گيرند.

وزيري نژاد برپايي نمايشگاه حجاب برتر در بوستان بانوان، سري دوم مراسم تقدير از بانوان محجبه شهرداري و نمايشگاه بزرگ کتاب در مجموعه تاريخي سعدالسلطنه را از ديگر برنامه هاي ويژه اين ماه برشمرد.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي از انتشار کتابچه "ميهماني به سبک خدا" در تيراژ پنج هزار نسخه خبر داد و گفت: اين مجموعه شامل آيات، احاديث و روايات معصومين(ع) با موضوع آداب شهروندي بوده که همچون سه سال گذشته در سطح شهر توزيع مي شود.

وي از ديگر اقدامات سازمان متبوع خود در اين ماه را مساعدت مالي به 15 تشکل وهيأت مذهبي خبر داد که در ميلاد امام حسن مجتبي(ع)، شبهاي قدر و شهادت امير المومنين علي(ع) از سوي اين هيأتها هزينه خواهد شد.

اين مقام مسئول در ادامه با اشاره به فضا سازي هاي شهري در اين ماه گفت: 400 تيربرد، بنر و بيلبورد مناسبتهاي مختلف اين ماه را در شهر اطلاع رساني خواهند کرد.

وي از برگزاري برنامه هاي مناسبتي در مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي به ويژه خانه هاي فرهنگ خبرداد که برپايي نماز جماعت اول وقت در مراکز و قرائت جزء 29 و 30 قرآن کريم ويژه کودکان و نوجوانان از جمله اين برنامه ها گزارش شده است.

وزيري نژاد در ادامه يادآورشد: ضمن همکاري با موسسه نيلوفر آبي (مرکز حمايت از زنان بي سرپرست، بد سرپرست و کودکان يتيم) همزمان با چهارشنبه 15 ماه رمضان مراسم شاد و ويژه اي براي 250 نفر از کودکان بي سرپرست برگزار مي شود و هدايايي به رسم يادبود به آنها داده مي شود.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط