چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۴/۱۹

كاظمي، مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين:

جشنواره تابستانه "عمو باغبان" در بوستان‌هاي شهر قزوين برگزار مي‌شود

جشنواره تابستانه "عمو باغبان" با هدف افزايش روحيه نشاط و شادابي کودکان و آموزش فرهنگ صحيح نگهداري از فضاي سبز شهري هر روز در يک بوستان شهر قزوين برگزار مي‌شود.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: جشنواره تابستانه "عمو باغبان" با هدف افزايش روحيه  نشاط و شادابي کودکان و آموزش فرهنگ صحيح نگهداري از فضاي سبز شهري هر روز در  يک بوستان شهر قزوين برگزار مي‌شود.

به گزارش روابط عمومي سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين؛ سيد مهدي کاظمي افزود: برگزاري جشنواره "عمو باغبان" با موضوع فضاي سبز و آموزش چهره به چهره کودکان در خصوص نقش و اهميت فضاي سبز و ضرورت حفظ و نگهداري آن مهمترين هدف اين جشنواره است.
کاظمي بيان كرد: آموزش چهره به چهره کودکان به منظور بالا بردن اطلاعات آنان در رابطه با نقش و اهميت فضاي سبز شهري، پر کردن بخشي از اوقات فراغت آنان با اجراي برنامه هاي فرهنگي و آموزشي و به خصوص ايجاد انگيزه براي نگهداري از فضاي سبز اجرا مي‌شود.
وي با اشاره به همکاري خوب شهروندان در نگهداري و آبياري فضاي سبز مقابل منازل و محل کسب، گفت: در نظر داريم با شناسايي و تقدير از اين شهروندان روحيه همياري و مشارکت شهروندي در نگهداري فضاي سبز شهري را تقويت کنيم.
مديرعامل سازمان پارک‌ها و فضاي سبز شهرداري قزوين وجود فضاي سبز گسترده و زيبا را موجب داشتن شهروندان شاداب و پويا دانست و آموزش شهروندي را عاملي مهم در کاهش هزينه‌هاي حفظ و نگهداري فضاي سبز برشمرد.
کاظمي، برگزاري مسابقات نقاشي کودکان با موضوع طبيعت، فضاي سبز و محيط زيست، و يادآوري فرهنگ صحيح استفاده از بوستان ها که توسط کودکان به آن اشاره مي شود را راهي براي نهادينه کردن فرهنگ فضاي سبز در بين کودکان برشمرد و يادآور شد: مطالبي  که توسط کودکان در خلال اين برنامه ها عنوان مي شود  تحت عنوان "ميثاق نامه محله" تهيه و در بوستان‌هاي شهر قزوين نصب مي شود.
لازم بذکر است؛ اين جشنواره تاکنون در بوستان‌هاي ارکيده، انديشه، دستغيب و توحيد اجرا شده که استقبال چشمگير کودکان را به همراه داشته است و در نظر است تا پايان فصل تابستان هر روز در يک بوستان شهر ادامه يابد.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط