دوشنبه ۱۳۹۲/۰۲/۱۶

خاکساران، عضو شوراي شهر قزوين:

تعليم وتربيت رمز پيشرفت جوامع اجتماعي

همزمان با گراميداشت روز معلم در مراسمي با عنوان "باغبان باغ عشق" ازمدرسين مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي با حضور اعضاء شوراي اسلامي شهر قزوين و مديران شهري تقديرشد.

همزمان با گراميداشت روز معلم در مراسمي با عنوان "باغبان باغ عشق" ازمدرسين مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي با حضور اعضاء شوراي اسلامي شهر قزوين و مديران شهري تقديرشد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ محمد حسين خاکساران رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين در اين مراسم اظهار داشت: خواندن و نوشتن اولين دستور و حکم الهي بود که بر پيامبر اکرم(ص) واجب شد تا آخرين فرستاده ي خدا کار تعليم و ارشاد انسانها را بر عهده بگيرد.

وي با بيان اينکه يکي از اعجازهاي قرآن کريم فراگيري علم و دانش و تأثيرگذاري آن در تکامل جامعه است عنوان کرد: براساس اين مهم، تجليل از افراديکه به نوعي در رواج علم در جامعه تلاش مي کنند، بايد در طول سال در دستورکار قرار بگيرد.

خاکساران پيشرفت تعاملات و شئون اجتماعي را مرهون تعليم و تربيت برشمرد و گفت: معلمين و مدرسين افرادي هستند که نقش آفريني آنها درآموزش افراد جامعه قابل انکار نيست ولي ارزش کار آنها با يکديگر فرق دارد درحاليکه هردو به سلاح دانش تجهيز هستند.

رئيس کميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر قزوين تصريح کرد: وقتي آموزش در کنارتعليم و تربيت قرار بگيرد، انسانهايي پرورش مي يابند که علاوه بر تخصص قادرند در زندگي خود نيز افراد موفقي باشند و نتيجه ي کار مدرسين چنين خواهد بود.

خاکساران رمز توسعه و پيشرفت يک جامعه را در گرو تربيت شايسته ي افراد آن جامعه دانست و افزود: تکامل و تحقق چشم اندازهاي هر جامعه در راستاي کارکرد درست سيستمهاي آموزشي رقم خواهد خورد چراکه استعدادهاي نهفته ي انسانها شکوفا خواهد شد.

عضو شوراي اسلامي شهر قزوين يادآور شد: خوشبختانه طي سالهاي پس از پيروزي انقلاب توسعه ي مراکز فرهنگي به خصوص از سوي شهرداري در دستورکار قرار گرفته است و اين يعني غافل نشدن از سلامت جسم و روح انسانها که تلاشها و برنامه ريزي ها را معطوف خود ساخته است.

وي با تأکيد بر اينکه ورزش و نشاط بايد در رأس برنامه هاو آموزشهاي فرهنگي قرار بگيرد افزود: سلامتي انسان با چهار رکن ورزش، غذاي سالم، بهداشت و مربي تضمين خواهد شد.

***

 

در ابتداي مراسم نيز مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي در سخناني با اشاره به گستردگي و وسعت امرآموزش در مراکز مختلف سازمان متبوع خود اظهارداشت:

از آنجاييکه کارهاي فرهنگي چند بعدي و زمان دار بوده و به موئلفه هاي متعددي بستگي دارد سعي شده در مراکز مختلف سازمان آموزش مباحث فرهنگ شهروندي با درنظر گرفتن تمامي اين موارد تحقق يابد.

وي با تأکيد بر اينکه اگر آموزش از دوران کودکي آغاز شود بازدهي بيشتري خواهد داشت، افزود: در اين راستا قريب پنج هزاردانش آموز مقطع پيش دبستاني روزانه يکساعت به صورت ميانگين با مباحث مختلف فرهنگ شهروندي در مراکز آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي آشنا مي شوند.

وزيري نژاد با اشاره به ويژگي هايي که يک معلم بايد داشته باشد، بيان کرد: معلمين اگر به تعهد، تخصص و خوش سخني تجهيز باشند مي توانند در کودکان تأثيرگذار باشند چراکه خانواده ها به سيستم هاي آموزشي و تربيتي اعتماد کرده و فرزند خود را در اين مراکز ثبت نام مي کنند.

وي در ادامه به فعاليت هاي آموزشي انجام گرفته در مراکز مختلف سازمان فرهنگي ورزشي گريز کوتاهي زد و با اشاره به توسعه ي اين فضاها در شهر، يادآورشد: با توجه به برنامه هايي که در دستور کار قرار گرفته پيش بيني مي شود تا پنج سال آتي بخش مهمي از نيازهاي شهر در حوزه ي آموزش و تعليم افراد در سنين مختلف برطرف شود.

گفتني است، در پايان مراسم از مدرسين مراکز مختلف آموزشي سازمان فرهنگي ورزشي تقدير شد.

پايان پيام 

عکس: عرفان دادخواه 

تصاویر مرتبط