پنجشنبه ۱۳۹۱/۱۲/۱۷

کاظمي، مديرعامل سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري:

در آستانه سال نو، حاجي فيروز با کاروان نوروزي به قزوين آمد

در آستانه بهار طبيعت، شهرداري قزوين براي سومين بار با راه اندازي کالسکه نوروزي و هفت سين گرداني در معابر اصلي شهر، ضمن ايجاد شور و نشاط اجتماعي در شهر نويد بخش آغاز سالي سرشار از سلامتي و بهروزي براي شهروندان شد.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري قزوين گفت: در آستانه بهار طبيعت، شهرداري قزوين براي سومين بار  با راه اندازي کالسکه نوروزي و هفت سين گرداني در معابر اصلي شهر، ضمن ايجاد شور و نشاط اجتماعي در شهر نويد بخش آغاز سالي سرشار از سلامتي و بهروزي براي شهروندان شد. 

به گزارش روابط عمومي سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين، سيد مهدي کاظمي افزود: اين کاروان براي اولين بار به عنوان پايلوت در قزوين اجرا شده و تاکنون دو برنامه موفق را اجرا کرده که با استقبال بي نظير مردم روبرو شده است.
وي بيان كرد: در اين برنامه کالسکه حاجي فيروز و گاري هفت سين نوروزي تزيين شده با گل به صورت کاروان در معابر اصلي شهر به حرکت در مي آيند و  با اجراي برنامه هاي شاد سنتي و اجراي ساز و دهل که يادآور خاطره هاي نوروز باستاني ايرانيان مي باشد اوقات خوشي را که نويد بخش آغاز سالي همراه با سلامت و بهروزي براي شهروندان است نويد مي دهند.
کاظمي ادامه داد: يکي از اين کالسکه ها ننه سرما را همراه خواهد داشت و ديگري نيز در راستاي نهادينه کردن ازدواج آسان و گسترش ازدواج برنامه ريزي شده است.
وي با بيان اينکه تزيين يک کالسکه با سفره هفت سين از ديگر آيتم هاي اين برنامه است، اظهار كرد: يکي از تفاوت هاي ويژه اين کاروان با سال هاي گذشته در اين است که امسال يک عروس و داماد نيز از انجمن کوچولو ها همراه است.
 گفتني است؛ اين برنامه از بيستم اسفند تا سوم فروردين ماه 92 با همت و پشتيباني سازمان پارک ها و فضاي سبز شهرداري قزوين و کارگرداني و بازيگري "داوود بهرا"  در حال  اجرا است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط