سه‌شنبه ۱۳۹۱/۱۲/۱۵

آيت اله باريك بين، نماينده ولي فقيه در استان قزوين:

رضايت شهروندان، پشتوانه مديران شهري است

مديران و اعضاي هيأت مديره سازمان آرامستان هاي شهرداري قزوين با آيت اله باريك بين نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين ديدار كردند.

  نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين با قدرداني از زحمات مديران شهري به ويژه سازمان آرامستان ها براي ارائه خدمات شايسته به شهروندان، جلب رضايت آنان را پشتوانه مديريت شهري دانست.

آيت اله باريك بين در اين ديدار با تأكيد بر اهميت نقش مديريت در اداره امور، نظم و ترتيب حاكم بر فضاي آرامستان هاي شهر را نشانه مديريت صحيح اين مجموعه دانست.
وي با بيان اين مطلب كه آرامستان مرز دنيا و آخرت است، با اشاره به آيات قرآن كريم بر محاسبه اعمال انسان قبل از مرگ توسط خودش، تأكيد كرد.
نماينده ولي فقيه در استان اظهار  كرد: آرامستان، مكاني براي عبرت آموزي است و بايد فضايي بر آن حاكم باشد كه شخص را متوجه آخرت كند.
وي خواهان حضور فعال روحانيون در سطح آرامستان هاي شهر شد و گفت: اين امر مي تواند موجب انقلاب دروني افراد شود.
امام جمعه قزوين افزايش معنويت در محيط آرامستان را امري ضروري خواند و افزود: اقداماتي مانند خواندن نماز ميت به طوري كه تمام مردم حاضر در اين مكان، قادر به خواندن آن باشند مي تواند به اين امر كمك كنند.
آيت اله باريك بين اضافه كرد: عرضه كتاب هاي معنوي در سطح آرامستان هاي شهر و برنامه ريزي براي زمان هايي كه ازدحام جمعيت وجود دارد، در افزايش بعد معنوي اين مكان ها مؤثر خواهد بود.
عبدالعلي دربندي زاده معاون خدمات شهري شهرداري نيز طي سخناني در اين ديدار گفت: مجموعه آرامستان ها و مزار شهداي قزوين، هم از نظر شئونات و هم از لحاظ ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، رتبه نخست را در كشور به خود اختصاص داده است.
دربندي زاده با بيان اين مطلب كه سازمان آرامستان ها سازماني خودكفا است خواستار توجه بيشتر مسوولين به اين سازمان شد.
در ابتداي اين ديدار مجتبي منتظري مدير عامل سازمان آرامستان هاي شهرداري با ارائه گزارشي از عملكرد و برنامه هاي سازمان متبوع خود گفت: اين سازمان، از قديمي ترين سازمان هاي شهرداري به شمار مي رود و 3 آرامستان بهشت فاطمه (س)، صدر و حسيني را تحت پوشش خدمات خود قرار دارد.
منتظري نظارت بر توسعه آرامستان ها و امور شرعي اموات را از جمله وظايف اين سازمان ذكر و خاطر نشان كرد: اقدامات عمراني و خدماتي خرد نيز به بخش خصوصي واگذار شده است.
وي اظهار كرد: سالانه بين 2 تا 2 و نيم ميليارد تومان صرف امور عمراني و خدماتي سازمان آرامستان ها مي شود و يك تا يك و نيم ميليارد تومان نيز  هزينه هاي جاري اين سازمان است.
وي گفت: پيگيري توسعه و تكميل آرامستان حسيني به منظور افزايش ظرفيت اين آرامستان به 8 هزار قبر، از جمله اقدامات در حال انجام اين سازمان به شمار مي رود.
منتظري احداث بازارچه سنگ تراشان در بهشت فاطمه (س)، ارائه خدمات مربوط به فروش قبور از طريق دفاتر پيشخوان دولت به منظور تأمين رفاه شهروندان، تغيير مبلمان آرامستان ها، ساخت قبور جديد در فضاي بهشت فاطمه و ساخت درب جديد در اين آرامستان را از برنامه هاي سال آتي اين سازمان برشمرد.
وي با اشاره به امكان زيارت مجازي قبور بيان كرد: با اين اقدام، زيارت اهل قبور، از هر نقطه دنيا ميسر شده است.
اين مسوول با بيان اين مطلب كه تاكنون اقدامات مناسبي براي دو بانده كردن مسير بهشت فاطمه (س) صورت گرفته است، اصلاح تقاطع نسيم شمال و نوبلي به منظور كاهش تصادفات و ايجاد امنيت در اين محور از ديگر اقدامات سازمان آرامستان ها در راستاي ارائه خدمات شايسته به شهروندان اعلام كرد.
منتظري، ملاك قيمت گذاري قبور را مكان آن ذكر و تصريح كرد: علاوه بر وجود قبوري با قيمت پايين براي افراد كم بضاعت جامعه، اين سازمان به افراد تحت پوششNGO هاي مختلف، خانواده شهدا و اهدا كنندگان عضو، خدمات رايگان ارائه مي دهد.
پايان پيام
   

 

تصاویر مرتبط