پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۷/۰۶

نصرتي، شهردار قزوين:

افتخار آفريني آتش‌نشانان قزويني در مقايسه با كلان شهرها ستودني است

افتخار آفريني آتش‌نشانان قزويني در زمينه امداد رساني، عرصه‌هاي ورزشي و آمادگي جسماني در ابعاد ملي و ارتقاي كيفيت تجهيزات سازمان آتش‌نشاني قزوين در مقايسه با كلان شهرها ستودني است.

 

شهردار قزوين گفت: افتخار آفريني آتش‌نشانان قزويني در زمينه امداد رساني، عرصه‌هاي ورزشي و آمادگي جسماني در ابعاد ملي و ارتقاي كيفيت تجهيزات سازمان آتش‌نشاني قزوين در مقايسه با كلان شهرها ستودني است.
به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين؛ مسعود نصرتي در آيين گراميداشت هفتم مهر "روز ايمني و آتش نشاني" با بيان اينكه خوشحاليم يك بار ديگر شاهد حضور آتش نشانان در كنار يكديگر و رشد توانمندي‌هاي آنها هستيم، افزود: اميدواريم در سال آينده بتوانيم به اهداف و ماموريت‌هاي كه در سال جاري برنامه ريزي كرديم  برسيم و روز ديگري را جشن بگيريم.
وي با بيان اينكه مجموعه آتش‌نشاني از يك مجموعه بانشاط تشكيل شده است كه هميشه براي خدمت رساني به شهروندان آماده هستند، بيان كرد: گزارش‌هاي كه ارائه مي‌شود نشان مي‌دهد كه سازمان آتش نشاني قزوين در شرايط خوبي براي خدمت رساني قرار دارد.
نصرتي با اشاره به اينكه شهرداري قزوين قدمت 100ساله دارد و قدمت آتش نشاني قزوين 85 سال است، گفت: سازمان آتش نشاني قزوين يك پشتوانه‌اي براي شهروندان است كه اگر مشكلي در شهر اتفاق بيافتد گروهي هميشه آماده باش براي خدمت رساني هستند.
شهردار قزوين با بيان اينكه در سال‌هاي گذشته شاهد كسب مقام هاي دوم تا چهارم در زمينه هاي آمادگي جسماني و مسابقات ورزشي سازمان آتش نشاني قزوين بوديم، گفت: كسب عناوين مختلف قهرماني براي ما بسيار ارزشمند است و  اين قهرماني‌ها بايد ادامه پيدا كند.
اين مقام مسوول ادامه داد: همانطور كه ما در شهرداري قزوين شعار قزوين در مسير تحول است را مي‌گوئيم و در اين راستا حركت مي‌كنيم، سازمان‌هاي تابعه ما نيز در اين مسير در حركت هستند تا بتوانيم سريع‌تر به اهداف خود برسيم.
وي با بيان اينكه زماني به دليل وجود سرعت گيرها آتش نشانان براي حضور در محل حادثه با تاخير مي‌رسيدند، افزود: اكنون با برنامه ريزي و آموزش هاي متعدد و اعمال قانون از طريق مركز كنترل ترافيك ما موفق شديم بسياري از اين سرعت گيرها را جمع آوري كنيم و اين مهم كمك بسزايي در ارتقاء زمان رسيدن به محل حادثه كرده است.
نصرتي با بيان اينكه موضوع گردشگري يكي از مباحث جدي مديريت شهري است، افزود: شهري كه مي‌خواهد ميزبان گردشگران باشد بايد سازمان آتش نشاني مجهز به تجهيزات به روز شود كه در شان گردشگردان در زمان حادثه خدمات ارائه كند.
شهردار قزوين با اشاره به بهره برداري از پروژه تله سيژ در زرشك و كامان در آينده نزديك بيان كرد: با توجه به توسعه شهربازي در بوستان فدك و همچنين افتتاح پروژه تله سيژ در زرشك و كامان بايد تجهيزات سازمان آتش نشاني به گونه اي باشد كه بتواند در زمان حادثه در كمترين زمان خدمات ارائه كند.
اين مقام مسوول همچنين در ادامه با اشاره به خريد نردبان 53متري گفت: خريد اين نردبان با توجه به بلندمرتبه سازي در قزوين يكي از ضروريت‌ها مي باشد كه متاسفانه 2 سال است اين موضوع در حال پيگيري است اما به دليل مشكلات وزارت صنايع و معادن هنوز اين موضوع تحقق پيدا نكرده است و اميدواريم نمايندگان مجلس در قزوين و استانداري در اين زمينه حمايت هاي ويژه از اين مهم داشته باشند.
وي با اظهار اينكه ما در ارائه خدمات از نظر زمان و تجهيزات به استاندارد رسيديم و حتي به شهرهاي اقماري و استان هاي همجوار در زمان مورد نياز كمك مي‌كنيم، بيان كرد: اميدواريم در سال حمايت از كار و توليد داخلي بتوانيم با پشتوانه مسوولان كشوري و استاني شهري ايمن داشته باشيم و همچنين مشكلات موجود را حل كنيم.
نصرتي با بيان اينكه سازمان آتش نشاني قزوين از نظر نيروي انساني با مشكل مواجه است، بيان كرد: با توجه به احداث دو ايستگاه جديد و همچنين آخرين ايستگاهي كه احداث شده است، اميدواريم استانداري قزوين حمايت ويژه براي جذب نيروي انساني داشته باشد چراكه اگر اين اتفاق نيافتد ايستگاه هاي جديد بدون نيرو هستند.
پايان پيام  
 

 

تصاویر مرتبط