جمعه ۱۳۹۱/۰۶/۳۱

رحماني، مدير عامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين اعلام کرد:

فاضلاب خانگي زنگ خطر جدي براي باغستان سنتي قزوين

سرازير شدن فاضلاب خانگي به باغستان سنتي موجب خشک شدن درختان اين ميراث با ارزش خواهد شد.

 

حميد رحماني، مدير عامل سازمان باغستان سنتي شهرداري قزوين با اعلام اين خبر  در گفت وگو با پيام شهر گفت: سرازير شدن فاضلاب خانگي به باغستان سنتي تهديدي جدي براي اين مکان به شمار مي رود  چرا که با گذر زمان موجب خشک شدن درختان مي شود.
مدير عامل سازمان باغستان سنتي قزوين از سرازير شدن فاضلاب خانگي در رودخانه بازار و مصلي  به عنوان يکي از مصاديق اين وضعيت ياد و تصريح کرد:سيماي بصري نامناسب، بروز مشکلات بهداشتي و بوي تعفن ازمهم ترين  مشکلاتي است که اين منطقه را تهديد مي کند وعدم توجه به آن نيز خود باعث تشديد اين معضل مي شود.
مدير عامل سازمان باغستان سنتي ، با اشاره به کشت سبزيجات و ميوه هاي جاليزي در باغستان به وسيله بعضي از باغداران افزود: سرازير شدن فاضلاب خانگي به اين مکان موجب آلوده شدن آب رودخانه و اين اراضي مي شود در نتيجه  باعث ايجاد مشکلات بهداشتي خواهد شد.
وي با اظهار تاسف از عدم توجه جدي نسبت به رفع اين مشکل ادامه داد: بي توجهي بعضي از شهروندان و مسافران و تخليه آشغال در رودخانه  نيزعلاوه بر بروز مشکلات بهداشتي باغداران را با مشکلاتي در هنگام آبياري مواجه ساخته است.
اين مقام مسوول خواستار توجه سازمان آب و فاضلاب شهري قزوين به منظور ساماندهي اين امر شد و اظهار داشت: با توجه به عدم بارش هاي جوي در اين فصول، آب موجود در اين رودخانه مربوط به فاضلاب خانگي است و ضرورت رسيدگي به اين وضعيت در راستاي حفظ اين ميراث سنتي وجود دارد و شهرداري مي تواند زمينه لازم را به منظور تسهيل دررفع اين امر آورد.
وي ضرورت تعامل ديگر سازمان هاي مرتبط را به منظور رفع اين مشکل مورد تاکيد قرار داد و افزود: به طور حتم توجه و پيش رو قرار دادن اين رويه، امتيازات چشم گيري را براي شهر وشهروندان به همراه خواهد داشت چرا که اين مکان ريه سبز شهر قزوين به شمار مي رود و با توجه به صنعتي بودن استان، ضرورت صيانت از آ ن به شدت احساس مي شود و نبايد با بي توجهي به مسايلي از اين دست اين مکان را به ورطه نابودي کشاند.
وي در خاتمه يادآور شد؛ تا کنون مکاتباتي با سازمان آب و فاضلاب  شهري از سوي اين سازمان صورت گرفته است  و در حال حاضر منتظر اقدام اين سازمان به منظور رفع اين مشکل هستيم.

 

تصاویر مرتبط