دوشنبه ۱۳۹۴/۱۲/۱۰

جلسه ستاد نوروزي شهرداري قزوين برگزار شد

اولين جلسه ستاد نوروزي سال جاري با حضور مديران و معاونان شهرداري قزوين برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين؛ الموتي معاون خدمات شهري و رئيس ستاد نوروزي شهرداري قزوين در اولين جلسه ستاد نوروزي سال جاري افزود: براي استقبال از سال جديد بايد توجه ويژه به آب‌نماهاي شهري، رنگ‌آميزي، تجهيز بوستان‌ها براي اسکان مسافران نوروزي، سرويس‌هاي بهداشتي سطح شهر کرد.

وي بيان کرد: با توجه به بهره‌برداري از بوستان ملاخليلا در سال جاري اين بوستان مکان خوبي براي اسکان مسافران است که بايد توجه ويژه به آن شود.

الموتي با تأکيد بر نظافت ويژه به‌خصوص در ورودي‌هاي شهر قزوين گفت: در پايان سال به‌خصوص در مکان‌هاي پرتردد شهر توجه ويژه به جمع‌آوري متکديان شود.

اين مقام مسئول گفت: در پايان سال به دليل خانه‌تکاني‌ها روزانه 50تن زباله به زباله‌هاي شهر اضافه مي‌شود و حجم زباله در پايان سال افزايش پيدا مي‌کند بنابراين بايد توجه ويژه به جمع‌آوري زباله و تخليه زباله‌هاي ساختماني شود.

الموتي به برنامه‌هاي ويژه سازمان فرهنگي و ورزشي در ايام نوروز اشاره و بيان کرد: توجه ويژه به برنامه‌هاي پايان سال در آرامستان‌هاي شهر قزوين و همچنين چيدن سفره هفت‌سين در مزار شهدا و آرامستان شود.

وي در ادامه به برنامه‌هاي پايان چهارشنبه آخر سال، تکميل هرس درختان تا پايان سال، توجه ويژه به گل‌کاري، ممنوعيت حفاري، لکه‌گيري و آسفالت، کشيک پليس ساختمان، نظافت تاکسي‌ها، آماده باش سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين براي استقبال از مسافران نوروزي و زيباسازي شهر اشاره کرد.

علي محمدحسيني، مديرعامل سازمان پايانه‌هاي مسافربري شهرداري قزوين در اين جلسه با تشريح عملکرد اين سازمان براي استقبال از مسافران نوروزي گفت: با هماهنگي‌هاي صورت گرفته با سازمان ميراث فرهنگي در پايانه مسافربري آزادگان، نماينده‌اي براي راهنمايي مسافران مستقر خواهد شد.

وي افزود: انجام تبليغات محيطي، عمليات بازسازي، نوسازي و گسترش فضاي سبز همراه با پاکيزگي مناسب‌تر محيط پايانه از جمله اقداماتي است که در پايانه‌هاي مسافري انجام خواهد شد و رنگ‌آميزي جداول و خط‌کشي گذرگاه‌ها و کاشت گل و گياه فصلي نيز در همين راستا انجام خواهد گرفت.

محمدحسيني بيان کرد: خانه‌تکاني و نظافت ويژه پايانه‌ها در سکوهاي سوار و پياده شدن مسافر، مسجد و نمازخانه، محوطه پارکينگ، غرفه‌ها، سالن انتظار و سرويس بهداشتي همچنين نصب بنر، پوستر و تابلوهاي جديد راهنما در محوطه از ديگر فعاليت‌هاي استقبال از بهار 95خواهد بود.

اين مسئول گفت: با شروع فصل بهار، پايانه‌هاي مسافربري قزوين با امکانات و تجهيزات خود آماده ارائه خدمات مطلوب و موردنياز به مسافران خواهد بود.

وي به برگزاري جشن عمو نوروز در 27 و 28 اسفند در پايانه مسافربري آزادگان اشاره و بيان کرد: از مسافران نوروزي با پخش شکلات استقبال خواهد شد.

سعيد وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي و ورزشي شهرداري قزوين نيز در اين جلسه گفت: برنامه‌ريزي‌هاي برگزاري جشن اسباب‌بازي در نوروز 95 از سه ما پيش آغاز شده است و اين جشنواره در مدت 10 روز برگزار خواهد شد.

وي بيان کرد: بايد توجه ويژه به ورودي‌هاي شهر قزوين به‌خصوص براي تبليغ شهر قزوين و برنامه‌هاي نوروزي آن صورت گيرد.

وزيري‌نژاد اضافه کرد: با توجه به برگزاري جشنواره اسباب‌بازي در مجموعه تاريخي و فرهنگي سعدالسلطنه در ايام برگزاري اين جشنواره مسير تردد خودروها از سبزه‌ميدان تا چهارراه مولوي دوطرفه خواهد شد.

اين مسئول بر شستشوي تمام تابلوها و تعويض پرچم‌هاي کهنه سطح شهر تأکيد کرد.

مجتبي منتظري، مديرعامل سازمان پسماند شهرداري قزوين گفت: با توجه به فرارسيدن سال نو توجه ويژه به نظافت شهر خواهد شد.

حسين عمويي، مديرعامل سازمان ميادين‌ها شهرداري قزوين نيز گفت: براي توزيع ميوه شب عيد 20 نقطه در سطح شهر در نظر گرفته‌شده است که از 26 اسفندماه ميوه‌هاي شب عيد در اين مکان‌ها توزيع خواهد شد.

موسي‌خاني، معاون عمليات سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين نيز در اين جلسه از آماده‌باش نيروهاي آتش‌نشاني از 15 اسفند تا 15 فروردين‌ماه خبر داد و گفت: هماهنگي‌هاي لازم براي چهارشنبه آخر سال صورت گرفته است.

داريوش قاسمي، مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قزوين گفت: المان‌هاي نوروزي در 30نقطه شهر با رويکرد استقبال از بهار و هويت شهري نصب خواهد شد.

وي چيدمان سفره هفت‌سين، پاک‌سازي ديوارها، نورپردازي، نصب آبنما در برخي از نقاط، آموزش شهروندي و نصب ريسه‌هاي نوروزي را از اقدامات اين سازمان براي استقبال از بهار عنوان و بيان کرد: در 25 اسفند روز شهردار نيز بزرگ‌ترين بيلبورد با 420 مترمربع عرشه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

پيمان پژمان فرد، مدير منطقه يک شهرداري قزوين نيز بر توجه ويژه بر اکيپ‌هاي جمع‌آوري زباله و ورودي بوستان ملاخليلا تأکيد کرد.

شاهرخ عطائي، مدير موسسه رفاهي تفريحي كاسپين نيز در اين جلسه گفت: از اول فروردين تا 13 فروردين‌ماه مجموعه تفريحي تله سي يژ آماده ارائه خدمات به شهروندان است.       

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط