چهارشنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۹

الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين خبر داد؛

جمع‌آوري و بي‌خطرسازي پسماندهاي پزشکي مراکز درماني قزوين

حميدرضا الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: سازمان مديريت پسماند شهرداري قزوين طبق برنامه و روزهاي مقرر نسبت به نظارت بر جمع آوري و بي خطرسازي پسماند هاي عفوني اقدام مي‌کند.

به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛ الموتي افزود: پسماندهاي پزشکي درماني شامل همه پسماندهاي توليد شده به وسيله مراکز و موسساتي از قبيل بيمارستان‎ها، مراکز بهداشتي درماني، آزمايشگاه‌هاي تشخيص طبي و تحقيقاتي و ساير مراکز مشابه است.

وي گفت: جمع‌آوري و دفع پسماندهاي بيمارستاني فرآيندي است که در محدود کردن و يا کنترل انتشار عفونت هاي بيمارستاني ، هم در داخل و هم در بيرون از چارچوب فيزيکي آن و در سطح جامعه بسيار موثر است و  کارکنان بيمارستان، بيماران و مراجعان به بيمارستان به آساني از اين مساله متاثر مي شوند و آحاد مردم نيز در سطح جامعه به طور تصادفي و ناخواسته در معرض آن قرار مي گيرند.

معاون خدمات شهري شهرداري قزوين افزود: در اين راستا جمع آوري و نابودي اصولي پسماندهاي عفوني و پزشکي به منظور حفظ و سلامتي جامعه و بهداشت محيط زيست از مدت ها قبل در دستور کار اين معاونت قرار گرفته است.

الموتي تصريح کرد: تمام مراکز درماني دولتي و خصوصي ملزم به رعايت قانون مديريت پسماند، ضوابط اجرايي پسماندهاي پزشکي و دفن اصولي پسماندهاي عفوني هستند.

وي اذعان کرد: محيط زيست نسبت به عمليات اجرايي و بي خطرسازي پسماندهاي عفوني در محمدآباد و همچنين نحوه بي خطرسازي در بيمارستان ها نظارت فني لازم را دارد.

الموتي اظهار کرد: سازمان مديريت پسماند شهرداري طبق برنامه و روزهاي مقرر نسبت به نظارت برجمع آوري و بي خطرسازي پسماندهاي عفوني اقدام مي‌کند و نواقص موجود در فرآيند جمع آوري و بي خطرسازي رابا اعلام نظام پزشکي و محيط زيست ودانشگاه علوم پزشکي حل مي‌کند.

وي در پايان خاطر نشان ساخت: نظام پزشکي و محيط زيست با پزشکاني که به هر عنواني مبادرت به عقد قرارداد و تحويل زباله عفوني و يا پرداخت تعرفه بي خطرسازي و عدم رعايت اصول جداسازي و دفع پسماندهاي پزشکي و عفوني مي‌کنند برخورد قانوني مي‌کند.  

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط