سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۷/۲۸

الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين تاکيد کرد؛

ضرورت مناسب سازي شهر براي شهروندان در مواقع بحراني

حميدرضا الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين در جلسه ستاد بحران شهرداري بر همکاري و تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مرتبط در راستاي ايمن و مناسب سازي شهر براي شهروندان در مواقع بحراني را ضروري دانست.

به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛ الموتي در جلسه ستاد بحران شهرداري قزوين با تسليت به مناسبت شهادت سالارشهيدان امام حسين(ع) گفت: استفاده مطلوب از منابع موجود مانند نيروي انساني، امکانات مالي و فيزيکي در مواقع بحراني با برنامه ريزي و نظارت و کنترل دقيق و منطقي در دستور کار شهرداري قرار گرفته است.

الموتي هدف از تشکيل ستاد بحران را ايجاد ساختار سازماني براي اجراي وظايف شهرداري‌ها در مراحل چهارگانه مديريت بحران و همکاري و تعامل درون سازماني و برون سازماني با ساير سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مرتبط به طوري که شرايط ايمن و مناسب براي زندگي شهروندان تامين و منافع و ارزش هاي اساسي شهر حفظ شود دانست.

معاون خدمات شهري شهرداري قزوين افزود: در کلانشهرها و شهرهايي با جمعيت بالاي دويست هزار نفر، دبير ستاد با پيشنهاد معاون خدمات شهري و با حکم شهردار منصوب مي‌شود که در استان قزوين بابک محمدي مدير هماهنگي و نظارت بر سازمان ها به عنوان دبيرستاد انتخاب شده است.

الموتي اذعان کرد: پيش بيني و پيش گيري قبل از وقوع حادثه منجر به کمک و ياري رساني به دولت و سازمان هاي غيردولتي در برخورد با حوادث خواهد شد.

وي تصريح کرد: مقاوم سازي، نوسازي و ايمن‌سازي ساختمان‌ها و تاسيسات شهرداري از جمله ايستگاه‌هاي آتش نشاني و تاسيسات خدمات شهري از جمله اقداماتي خواهد بود که منجر به کاهش خطرپذيري در برابر حوادث و سوانح مي شود و در دستور کار شهرداري قزوين قرار دارد.

الموتي در راستاي خدمات رساني به شهروندان در شرايط اضطراري، کارگروه هاي تخصصي با عضويت سازمان ها و دستگاههاي مرتبط تشکيل شده است، اظهار کرد: از جمله کارگروه ايمني، آتش نشاني و امداد و نجات، کارگروه تدفين، کارگروه کنترل سيلاب هاي شهري، کارگروه هشدار و اطلاع رساني مي‌باشند که در صورت ضرورت مي‌توان از ساير سازمانها و دستگاه‌ها متولي براي عضويت در کارگروه ها نيز دعوت کرد.

وي افزود: با توجه به اينکه بحران اول در شهر قزوين سيل مي‌باشد از مدت‌ها قبل در اين زمينه مطالعاتي صورت گرفته و اجراي عمليات عمراني هدايت آب هاي سطحي به عنوان طرح کلان عمراني ديده شده و اقداماتي نير در اين زمينه صورت گرفته است و همچنين به منظور سنجش و  ارتقا توان عملياتي نيروهاي آتش نشاني در مواقع بحراني مانور امداد و نجات هر چند وقت يکبار برگزار مي‌‍شود.

الموتي آموزش به کارکنان شهرداري و شهروندان در مقابله با حوادث و رويدادهاي طبيعي را لازم و ضروري دانست و گفت: جلسه ستاد بحران به صورت ماهيانه برگزار مي‌شود تا با همکاري، همفکري و تعامل سازمان‌ها و دستگاه‌هاي ذي‌ربط بتوان در مواقع بحراني خسارات مالي و جاني را به حداقل ممکن کاهش داد.

پايان پيام

 

 

تصاویر مرتبط