شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۲۱

الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين خبر داد؛

253 نفر از کارکنان شهرداري قزوين آموزش اطفاء حريق ديدند

حميدرضا الموتي، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: 253 نفر از کارکنان شهرداري قزوين با روش اطفاءحريق و روش‌هاي پيشگيري و مقابله با آتش سوزي آشنا شدند.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛ الموتي افزود: در اين کلاس‌ها 253 نفر از کارکنان، از جمله مديران عامل، مديران مياني و کارشناسان حوزه‌هاي مختلف سازمان‌هاي وابسته معاونت خدمات شهري با روش اطفاء حريق و روش‌هاي پيشگيري و مقابله با آتش سوزي آشنا شدند.
وي ببان کرد: حوادث خود به خود به وجود نمي‌آيند و قابل پيشگيري هستند و مشکل اين است که بسياري از مردم با ناديده گرفتن اين موضوع فکر مي کنند که حوادث اجتناب ناپذيرند در صورتيکه شناسايي اين علت ها و دورکردن و کنترل آن‌ها تنها راه جلوگيري از حوادث مي‌باشد.
وي اذعان کرد: با بررسي آمارهاي موجود مشاهده مي‌کنيم که آتش سوزي‌هاي کوچک مي‌تواند تلفات جبران ناپذيري به وجود آورد در صورتيکه 75 درصد از موارد حريق قابل پيشگيري بوده‌اند.
الموتي گفت: از اين رو به دليل اهميت و ضرورت ايمني و حفظ جان انسان ها معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين با همکاري سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني دوره آموزش اطفاء حريق و نحوه استفاده از سيستم هاي خاموش کننده دستي براي کارکنان سازمان هاي وابسته معاونت خدمات شهري در 6 جلسه سه ساعته برگزار کرد.
وي افزود: در اين کلاس ها 253 نفر از کارکنان، از جمله مديران عامل، مديران مياني و کارشناسان حوزه‌هاي مختلف سازمان‌هاي وابسته معاونت خدمات شهري با روش اطفاءحريق و روش‍‌هاي پيشگيري و مقابله با آتش سوزي آشنا شدند.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين تصريح کرد: در اين دوره آموزشي روش هاي مقدماتي اطفاء حريق طبق استاندارد بين‌المللي که شامل 6گروه جامدات قابل اشتعال، مايعات قابل اشتعال، گازها ، فلزات قابل اشتعال، لوازم الکتريکي ، انفجارات مي باشد تدريس شد و کارکنان نيز به صورت عملي در محوطه ايستگاه شهيدبابايي با استفاده از کپسول آتش نشاني آتش موجود را خاموش کردند.
الموتي هدف از برگزاري اين دوره‌ها را آشنايي کارکنان با خطرات و اتفاقات و مسائلي که به طور روزمره با آن سرو کار دارند مانند آتش سوزي خودرو شخصي ، انتشار گاز در محيط هاي بسته، گاز co2 و عوامل خطرساز ديگر دانست.
وي در پايان افزود: با توجه به اهميت و کاربردي بودن موارد فوق اين دوره آموزشي در تمامي معاونت ها ، مناطق و سازمان هاي شهرداري اجرا مي شود .
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط