یکشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۱۸

محمدي، مدير هماهنگي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين:

همايش "سرچشمه حيات" با همکاري شهرداري قزوين برگزار مي‌شود

محمدي، مدير هماهنگي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: شهرداري قزوين با هماهنگي دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) براي بهره‌برداري بهينه از آب و فرهنگ‌سازي در اين زمينه همايشي با عنوان "سرچشمه حيات" برگزار خواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين؛ بابک محمدي افزود: دغدغه اساسي امروز کشور خشکسالي، کمبود آب و برداشت بي رويه و غيرمجاز از آب‎هاي سطحي و زيرزميني مي‎باشد که اين موضوع در حد يک فاجعه زيست محيطي است.

وي افزود : آب هاي زيرسطحي به نحوه بي سابقه اي کم شده و در برخي نقاط حتي تا يکصد متر نيز تقليل يافته است .

محمدي اذعان کرد: در بخش‌هايي از ايران به خصوص دشت هاي پايين دست شهر تهران نشست خاک و چاله هايي با عمق چندين متر ايجاد شده که پيش بيني مي شود در صورت عدم چاره انديشي براي دشت قزوين طي چند سال آينده اين موضوع  براي قزوين نيز حادتر شود.
 
 وي گفت :فواصل بين بافتي خاک ها پرشده است که حتي با بارش مناسب هم جايي براي نفوذ آب نخواهد بود.
 
محمدي تصريح کرد: با نگرش به موارد فوق، دستگاه‌هاي تاثيرگذار در بهره برداري از آب و فرهنگ سازي در اين زمينه با هماهنگي دانشگاه بين‌المللي امام‌خميني(ره) درصدد برگزاري همايشي با عنوان "سرچشمه حيات" مي‌باشند که اين همايش با حضور اساتيد داخلي و بين المللي برگزار خواهد شد و شرکت کنندگان با ارائه راه کارهاي علمي ، عملي و اجرايي آشنا خواهند  شد.
 
محمدي زمان برگزاري اين همايش را اواخر شهريور ماه و اوايل مهرماه اعلام و اظهار اميدواري کرد: با برگزاري اين همايش و با دست يافتن به دانش مقابله با پديده خشکسالي و کم آبي به صورت علمي و بر اساس طرح هاي پژوهشي مقابله جدي با کم آبي و خشکسالي صورت گيرد.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط