سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۴/۰۷

در پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی بازار؛

راهکارهای کاهش آلودگی معابر بازار بررسی شد

در پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی بازار سنتی قزوین، راهکارهای کاهش آلودگی معابر و بوی بد ناشی از فعالیت کسبه مرغ و ماهی و فروشندگان آلایش دام‌ بررسی شد.

به‌گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین؛ در پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی بازار سنتی قزوین، راهکارهای کاهش آلودگی معابر و بوی بد ناشی از فعالیت کسبه مرغ و ماهی و فروشندگان آلایش دام‌ به منظور افزایش تعامل و مشارکت دوجانبه بین کسبه و حوزه خدمات شهری شهرداری بررسی شد.

در این جلسه با حضور مدیر هماهنگی و نظارت معاونت خدمات شهری، کارشناسان این حوزه و سازمان ساماندهی مشاغل شهری، کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان و منطقه بازار و نیز کسبه رسته مرغ و ماهی و فروشندگان آلایش دام‌ بازار سنتی (علاف‌راستا) برگزار شد، علل آلایندگی فعالیت این رسته شغلی و راهکارهای اجرایی رفع آن مورد بررسی قرار گرفت.

با توجه به گفتگوهای کارشناسی صورت‌گرفته در این جلسه مقرر شد کسبه یادشده به‌منظور جلوگیری از ورود پساب مغازه خود به داخل معابر، در ورودی مغازه‌ها قرنیز نصب کنند و در راستای پیشگیری از ایجاد بوی نامطبوع، شرایط نگهداری اقلام خود را از طریق افزایش برودت یخچال‌ها و نیز ایجاد پوشش کامل با یخ روی اقلام عرضه‌شده در خارج از یخچال بهبود دهند.

همچنین کسبه حاضر در جلسه پیشنهادهایی به‌منظور بهبود وضعیت بهداشتی معابر علاف‌راستا ارائه کردند که از آن جمله می‌توان به افزایش دفعات شستشوی معابر علاف‌راستا در فصل تابستان از یک بار به دو بار در هفته، ترمیم جداول و سنگفرش پیاده‌روی خیابان امام خمینی(ره) حد فاصل چهاراه بازار تا ورودی علاف‌راستا و جمع‌آوری پسماندهای علاف‌راستا یک ساعت زودتر از روال فعلی اشاره کرد.

بر این اساس مقرر شد بررسی امکان اجرایی شدن پیشنهادهای ارائه‌شده و انجام هماهنگی‌های لازم توسط معاونت خدمات شهری صورت گیرد.

پایان پیام

تصاویر مرتبط