دوشنبه ۱۳۹۰/۰۸/۰۹

شفيعي, مدير عامل سازمان آتش نشاني قزوين:

1570تماس مزاحم تلفني آتش نشاني در پي قطع گاز شهري قزوين

جمعه ششم آبان ماه جاري در پي قطع گاز در سطح شهر قزوين 1570 تماس تلفني بي مورد موجب اشغال شماره 125 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمين شهرداري شد.

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين گفت : تعدادي از شهروندان قزويني براي جويا شدن علت قطعي گاز از ساعت 20 روز جمعه تا ساعت 8 صبح روز بعد با شماره تلفن 125 مرکز ستاد فرماندهي آتش نشاني تماس گرفته و از بروز اين اتفاق اظهار نگراني و گلايه کردند ، اين در حالي است که پاسخگويي و رسيدگي به اين موضوع اصلاً ارتباطي به آتش نشاني ندارد. سازمان آتش نشاني به دليل عدم ارتباط کاري هيچ پاسخي براي اين سوال نداشته است.

سيد علي شفيعي با اشاره به اين که طي مدت ياد شده تمام خطوط تلفن مرکز پيام آتش نشاني قزوين اشغال بود افزود : متاسفانه اين موضوع باعث اخلال در فعاليت اين مرکز شد و مشکلاتي را در انجام وظايف آتش نشاني ايجاد کرد.

وي تصريح کرد: در حرفه آتش نشاني ثانيه ها اهميت ويژه اي دارد ، چرا که گاهي مرگ و زندگي افراد در همين ثانيه ها رقم مي خورد اما تعدادي از افراد بدون توجه به اين موضوع با تماس هاي تلفني يا اعلام حوادث کاذب ، مزاحمت هايي را براي مرکز ستاد فرماندهي 125 ايجاد مي کنند.

وي تاکيد کرد: بايد توجه داشت که مزاحمت ، شوخي يا تماس بي مورد با سازمان هايي مثل آتش نشاني که جديت اصل اول کاري آنهاست ، رفتاري ناهنجار و ضد اخلاقي است که بايد در جامعه اصلاح شود.

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با اعلام اين مطلب که سامانه 125 آتش نشاني قزوين در حال حاضر با قابليت 5 خط همزمان براي اطلاع رساني سريع شهروندان در مورد آتش سوزي و ديگر حوادثي است که در سطح شهر رخ مي دهد ، ابزار اميدواري کرد با همکاري متوليان امور فرهنگي و رسانه ها بتوان جايگاه مهم آتش نشاني و حساسيت کار آن را به شهروندان معرفي کرد.

يادآور مي شود ، طبق آمار ثبت شده در سامانه 125 روزانه به طور ميانگين 500 تماس تلفني با مرکز ستاد فرماندهي آتش نشاني قزوين برقرار مي شود که بيش از 450 مورد آن کذب و مزاحمت تلفني يا تماس هاي بي ارتباط با ماموريت و وظايف اين سازمان است.  

پايان پيام

تصاویر مرتبط