سه‌شنبه ۱۳۹۴/۰۳/۱۲

محمدي، مدير هماهنگي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين خبر داد؛

احداث نيروگاه کوچک در مرکز دفع بهداشتي ليا قزوين

محمدي، مدير هماهنگي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: با توجه به تعطيلي مرکز دفع بهداشتي پسماند در ليا قزوين در حال حاضر شرايطي بوجود آمده است تا بتوان از وضعيت موجود در چند جهت بهره‌برداري کرد.


به گزارش روابط عمومي معاونت خدمات شهري شهرداري قزوين ؛ بابک محمدي افزود: با توجه به تعطيلي مرکز دفع بهداشتي پسماند در ليا که در طول ساليان متوالي، پسماند شهر قزوين و حومه در آن به صورت لايه لايه دفن مي شد در حال حاضر شرايطي بوجود آمده است  تابتوان از وضعيت موجود در چند جهت بهره برداري کرد .
 
وي بيان کرد : اولين بهره برداري از آن استفاده از گاز حاصل از تجزيه پسماندها در نيروگاه گازي کوچک و توليد برق مي باشد و دومين مورد، استفاده از شيرابه خارج شده از بستر دفن که غني از فسفر، ازت، پتاسيم و ميکروارگانيزم است که مي توان  جهت بهره برداري و تبديل آن به کود مايع قابل استفاده در کشاورزي و باغات و فضاي سبز استفاده کرد.
 
محمدي افزود : مهمترين امکان بهره برداري از مکان موجود اضافه نمودن قشر خاک حاصل خيز و تبديل مجموعه به يک پارک حاشيه اي چند هکتاري قابل استفاده اهالي بومي و مسافرين عبوري مي باشد .
 
وي در پايان يادآور شد: شهرداري قزوين با لحاظ کردن موارد فوق و رايزني با پيمانکاران باتجربه در اين امر در حال بررسي نهايي جهت  اجرايي کردن طرح فوق در کوتاه ترين زمان ممکن مي باشد،که اميدواريم در سال جاري فازهاي اجرايي شروع و عملي شود.
 
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط