سه‌شنبه ۱۳۹۰/۰۲/۰۶

در سال 90؛

اولين جلسه كميسيون هماهنگي حفاري شهر قزوين برگزارشد

اولين جلسه كميسيون هماهنگي حفاري شهر قزوين با حضور نايب رئيس شوراي شهر ، مدير امور حفاري هاي شهر، معاونين و مديران مناطق 3 گانه شهرداري و نمايندگان فرمانداري و دستگاه هاي خدمات رسان برگزارشد.

 

به گزارش اداره روابط عمومي شهرداري قزوين، در اين جلسه كه با هدف اعلام و توضيح برنامه دستگاه هاي خدمات رسان در سال جاري برگزارشد، عليرضا هنرور، مشاور عمراني شهردار و مدير امور حفاري هاي شهر قزوين در ابتداي اين جلسه گفت: در سال جديد با توجه به تجربه سال گذشته از تمامي دستگاه هاي خدمات رسان از جمله شهرداري انتظار مي رود با برنامه ريزي مدون و با تكيه بر كيفيت، اصول فني و ضوابط پس از تصويب مورد حفاري در كميسيون، نسبت به دريافت مجوز آن اقدام كنند.
هنرور با اظهار اينكه سال گذشته در عين حال كه تعامل خوبي ميان دستگاه هاي خدمات رسان برقرارشد، نشست هاي مكرر مسيرهاي حفاري، شهروندان را آزرده خاطر كرد، افزود: به همين دليل شهرداري مجبور شد مسيرهاي فرورفته و نشست كرده را آسفالت كند و حتي بعضي از محل هاي حفاري به دليل زيرسازي نامطلوب 3 بار آسفالت شد.
وي با بيان اينكه درسال جاري كه از سوي رهبر معظم انقلاب به نام جهاد اقتصادي نام گذاري شده بايد با كنترل و نظارت بهتر بر ترميم ترانشه هاي مسيرهاي حفاري، از هدر رفتن بيت المال و تضييع حقوق شهروندي جلوگيري كنيم، اظهار كرد: براساس آيين نامه بايد صرفاً محل تركيدگي، خرابي يا سوختگي، حفاري و ترميم شود و پيمانكاران حفار بايد قبل از شروع عمليات موضوع را اطلاع رساني، توانايي پيمانكاران، دستگاه نظارت و بنيه مالي را بررسي كرده و پس از آن متقاضي حفاري باشند.
در ادامه محمد خورشيدي، نايب رييس شوراي اسلامي شهر قزوين با اشاره به مشكلات اجرايي اقدامات عمراني هدف اصلي از اين گونه اقدامات را رضاي خدا و شهروندان دانست و گفت: اگر غير از اين عمل شود ،مردم ناراضي مي شوند.
خورشيدي با بيان اينكه با تعامل، گذشت و صداقت بسياري از مشكلات حل مي شود، افزود: درحال حاضر نظارت مهم ترين مشكل دستگاه هاي اجرايي است.
وي با اظهار اينكه شوراي اسلامي شهر، نماينده مردم و آماده شنيدن مشكلات دستگاه هاست تا درصورت امكان درصدد رفع آن برآيد، عنوان كرد: دراين ميان شوراي اسلامي شهر نيز توقع دارد كه دستگاه ها تنها درصورت نياز به سراغ آن نيايند بلكه در ساير موضوعات نيز نظرات و ديدگاه هاي شوراي شهر را جويا شوند.
نايب رييس شوراي اسلامي شهر قزوين، خواستار معرفي طرح ها با اولويت و زمان بندي مشخص از سوي دستگاه هاي خدمات رسان شد و اظهاركرد: از آنجاكه برخي پيمانكاران صلاحيت اجراي پروژه هاي خاص راندارند بهتراست پيمانكاران معرفي و دركميته فني نسبت به صلاحيت آنان تصميم گيري شود.
درادامه جلسه معاونان شهردار، مديران مناطق 3 گانه شهرداري و نمايندگان فرماندار و دستگاه هاي خدمات رسان به بيان ديدگاه ها و انتظارات خود از يكديگر پرداختند.  
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط