دوشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۳۰

بهزادپور، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين:

مردم از پرداخت وجه نقد به متکديان خودداري کنند

مردم نذورات خود را به نهادهاي دولتي حمايت از نيازمندان و موسسه هاي خيريه با هدف کمک به نيازمندان واقعي پرداخت و از پرداخت وجه نقد به متکديان خودداري کنند.

 

فارس: حسين بهزادپور، معاون خدمات شهري شهرداري قزوين گفت: مردم نذورات خود را به نهادهاي دولتي حمايت از نيازمندان و موسسه هاي خيريه با هدف کمک به نيازمندان واقعي پرداخت واز پرداخت وجه نقد به متکديان خودداري کنند.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين‌الملل شهرداري قزوين و به نقل از خبرگزاري فارس از قزوين؛ حسين بهزادپور  با اشاره به اينکه نيازمندي دليل بر تکدي‌گري نيست، اظهار کرد: اين موضوع با فرهنگ اصيل ايراني و قانون مغايرت دارد و در ديدگاه ديني و اجتماعي نيز منفور شناخته شده است به همين دليل بايد نسبت به اين موضوع در شهر برخورد کرد.
وي با بيان اينکه متکديان به شکل هاي مختلف مانند دود کردن اسفند و تميز کردن شيشه خودرو از مردم تکدي گري مي کنند، ادامه داد: اين مهم موجب زشت شدن چهره شهري شده که در راستاي رفع اين مشکل مردم بايد به شدت از کمک کردن به اين افراد پرهيز کنند.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين با بيان اينکه مردم مهم ترين نقش را در برخورد و کاهش رونق تکدي گران در شهر قزوين دارند، عنوان کرد: آنان با خودداري از کمک کردن به اين افراد مي توانند کمک بسزايي در رفع اين مشکل به شهرداري قزوين کنند.
اين مقام مسوول ادامه داد: مردم با عدم کمک کردن به نيازمندان غيرواقعي مي‌توانند نذورات خود را به موسسه هاي خيريه و نهادهاي حمايتي و دولتي مانند کميته امداد امام خميني و بهزيستي پرداخت کنند تا با تحقق اين مهم کمک هاي خير مردم به دست فقراي واقعي برسد.
بهزادپور با اشاره به اينکه مبلغ پرداختي مستمري نهادهاي دولتي به نيازمندان کم است، تصريح کرد: اگر نيت هاي خير نذورات و تلاش و مشارکت هاي خالصانه مردم در مسير واقعي هدايت شود نهادهاي دولتي و موسسه هاي خيريه بيشتر به نيازمندان واقعي کمک مي‌کنند.
اين مقام مسوول با اشاره به اينکه شهرداري قزوين با مديريت فرمانداري و هماهنگي دستگاه هاي اجرايي از جمله بهزيستي، اداره کل کميته امداد امام خميني، نيروي انتظامي و دادستان با متکديان برخورد مي کنند، اظهار کرد: طبق تکاليف قانوني شهرداري قزوين به همراه نيروي انتظامي مسئوليت شناسايي و جمع آوري اين معضل را بر عهده گرفته است.
معاون خدمات شهري شهرداري قزوين با بيان اينکه شهرداري قزوين در صبح و عصر متکديان را با همکاري نيروي انتظامي جمع آوري و به اردوگاه متکديان قزوين منتقل مي کنند، يادآور شد: تجهيزات اين اردوگاه توسط شهرداري قزوين مجهز شده و مديريت آن به عهده فرمانداري است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط