یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

در راستای اجراي آیین‌نامه مدیریت سبز؛

موتورخانه‌های ساختمان‌های شهرداری قزوین معاینه فنی شد

در راستای اجراي آیین‌نامه و دستورالعمل مدیریت سبز در دستگاه‌هاي اجرایی موتورخانه‌ 22 ساختمان شهرداری قزوین بررسی و معاینه فنی شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قزوین؛ با توجه به الزام تمامی دستگاه‌ها به اجرای مدیریت سبز و ارزیابی و امتیازدهی این فرآیند توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ادره کل محیط زیست استان، در سال جاری مراحل پیاده‌سازی مدیریت سبز شهرداری قزوین در معاونت محیط زیست و خدمات شهری برای اولین بار اجرا می‌شود.

 

بنابر این گزارش، در این فرآیند علاوه بر معاینه فنی موتورخانه‌ها، شاخص‌های دیگری همچون پروژه‌های ممیزی انرژی، ثبت و پایش میزان مصارف انرژی، مدیریت پسماند و... نیز بررسی می‌شود.

 

این گزارش می افزاید: در این بازدیدها شاخص‌های زیست‌محیطی و ایمنی سامانه‌های احتراقی موتورخونه‌ها ازجمله میزان آلاینده‌های خروجی اندازه‌گیری شده و با تنظیم مشعل، آلاینده‌های مونوکسید کربن و اکسیدهای نیتروژن به حد استاندارد تقلیل می‌یابد.

 

بنا براین گزارش؛ نبود کابل ارت (اتصال به زمین)، نبود تهویه مصنوعی و طبیعی مناسب، فرسودگی اگزوزها، وجود در‌های چوبی و گرفتگی لوله دوکش که منجر به اختلال مکش دود شده از جمله موارد ایمنی است‌ که‌ در این بررسی‌ها شناسایی و برای رفع آن‌ها پیگیری شد.

 

پایان پیام/

 

تصاویر مرتبط